Utgivelser

"Bre teppet ditt over meg"Hovedtittelen på boken kan kanskje gi inntrykk av at den er en roman. Derfor undertittelen som klargjør hva slags bok det er – nemlig en fortolkning av Ruts bok i frelseshistorisk lys. Det vil si at Ruts bok i Bibelen allegorisk viser hvordan Gud handlet med jødefolket og de andre folkeslag opp gjennom historien for å bringe frelse til verden.

Boken begynner med utvelgelsen av Israel og framstiller jødefolket som formidler av frelsen til alle jordens folk.

Dette er forsøkt beskrevet såvel med prosa som poesi og illustrert med vakre tegninger av en av våre lokale kunstnere i Lyngdal, Britt Elin Hadland. Boken er fint innbundet og koster bare kr.150,-

Hvem kan lese og få utbytte av den? Svaret er: alle som er opptatt av Bibelen og som ønsker å forstå den. Så både bibellesende lekfolk, kristendomsstudenter, bibellærere og forkynnere, prester og teologer tror jeg vil kunne få noe ut av å lese boken. Men også vanlige folk, som ikke har noen bevisst kristen tro fra før, vil kunne lære hvordan de skal forstå Guds tale til oss i Bibelen gjennom å lese boken. Nøkkelen er Luk 24:45 Da åpnet han deres forstand, så de kunne forstå Skriftene.

Jesus lærer oss hvordan vi skal forstå Bibelen, noe som behandles aller først i det første kapitlet og danner grunnlaget for den videre utleggelsen av Ruts bok. Forfatterens ønske har vært å la Bibelen selv føre ordet og vise at det er Jesus og troen på Ham som er sentrum i Bibelens frelsesplan.

Boken er skrevet slik at den skal være lett å lese.  Sidetallet er 138. Skriften kan en vel kalle alminnelig leseskrift med god «lufting». Det er per i dag solgt ca. 600 ekspl. av et opplag på sju hundre. Boken er blitt omsatt rundt omkring på steder jeg har hatt møter, på enkelte stevner og arrangement der det har falt seg naturlig. Andre har også tatt på seg å distribuere den for meg. Ti prosent av overskuddet vil gå til misjon. For mer om innholdet og andres vurderinger – se siden: BOKANMELDELSER.

Boken er gitt ut på eget forlag og koster som nevnt: kr. 150,- . Porto kommer i tillegg. (Sendes på rimeligste måte gjennom Posten.

PS! DET ER NOEN FÅ BØKER IGJEN TILGJENGELIG!

 

CD

Min Frelses klippeSom du ser har jeg kalt CD-en:  MIN FRELSES KLIPPE.    Klippen er Jesus Kristus, Guds Sønn, Herren. Han har mange navn. Ett av dem er Klippen. Som klippe beskrives han flere steder i Bibelen (bl.a. i Sal.89:27). Det betyr at han er den faste, trygge grunnvollen i tilværelsen som ikke rokkes, som vi kan stole på til frelse, liv og salighet. I henhold til dette er sangene valgt ut.

CD-EN ER KOPIERT OPP I 500 NYE EKSEMPLARER NÅ I 2014 !

Pris: kr. 180,-

LITT OM SANGENE

Noen kjente, noen ukjente. Noen nye tekster med nye melodier, noen nye melodier til gamle tekster. Sang nr.8 er skrevet av Frikirke-pastor Halvard Myhren. Han har personlige erfaringer for det han skriver om. Nr.14 er skrevet av vår eldste datter da ho var ca. 18. Ho har også oversatt nr.12 til nynorsk med en liten redigering av meg for å tydeliggjøre den som en kristen sang. Ellers har jeg satt tone på fem av sangene, fordi jeg ikke da jeg laget dem, kjente til noen tone på dem fra før. Nr.13 har en spesiell bakgrunn som du vil finne beskrevet i det medfølgende heftet. Sangen har opprinnelig en kinesisk melodi som ikke er tilgjengelig og sikkert heller ikke brukbar for den norske oversettelsen. Derfor tonesatt av meg.

Heftet inneholder også tekstene til alle sangene. (Hele 17 stk.)

Gode tilbakemeldinger er det kommet på CD-en, både for sangvalg, utførelse og bakgrunnsmusikk – ypperlig arrangert av produsenten, Rune Hegle.

Bestilling av bok eller CD kan gjøres her på bloggen eller på tlf. 38 34 36 28 / 975 89 969 eller pr. mail: kjedrik@frisurf.no  Rask levering!

CD-en kan også bestilles hos:

Bibelsk Tro’s Kassett-tjeneste. Adr.: www.bibelsk-tro.no eller olstokka@frisurf.no eller runehe@gmail.com (tlf. 74 40 75 85)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


%d bloggers like this: